דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחד על אחד-ראיון עם חאלד משעל 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 850   [ נצפה 2329 פעמים ]

המלחמה בעזה מתקרבת בעת כתיבת שורות אלו ליומה ה 20 ,כאשר איך תיגמר המלחמה בעזה כלל לא ברור. הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את ההפצצות הולך וגובר, ומעמדה בעולם הולך ונשחק. האם הירי מעזה ייפסק? האם הברחת הנשק ממצרים תיעצר? האם החמאס "למד לקח", או שחומות השנאה והאיבה רק הוגבהו עקב ההרס והחורבן והריגת מאות אזרחים חפים מפשע?

הזדמן לי לשוחח עם חאלד משעל ראש הלשכה המדינית של החמאס במשרדו בדמשק מוקף באבטחה כבדה ולא לפני שנבדקתי בקפדנות יתרה ולדבר עימו גלויות ובלי משוא פנים על המלחמה ותוצאותיה(הזוי כמובן)

אני: "שלום לאדוני ראש הלשכה המדיני של החמאס ,מדוע שלא תפסיקו פשוט את ירי הטילים לחלוטין ואז מדינת ישראל כפי שהבטיחה תפסיק את המבצע המתגלגל ויפסק ההרג האין סופי?"
משעל:הפסקת האש מצידינו תהיה רק בתנאי שתתקבל הסכמה שישראל תסיג את כוחותיה מרצועת עזה ויפתחו המעברים כולל רפיח ויפסק המצור האכזרי והמחניק, הרי זה מה שרצינו ודרשנו כל הזמן.ואנחנו לא שומעים שישראל נאותה לכך, לכן הירי מצידינו ימשך.
אני:אנא, אמור לי בכנות למה בעצם הובלתם את המהלך של ירי הקסאמים במשך שמונה שנים לעבר
ישוביי הדרום כאשר אנו גם פינינו את כל ישוביי קטיף במהלך שנים אלו?
משעל: היות ומטרתנו המוצהרת על פי אמנת חמאס , היא להוביל מהלכי התנגדות שיביאו להחלשת כוח עמידתכם בארץ ששייכת לנו , בחרנו בדרך של ירי טילים על שדרות וישוביי הסביבה כדי להתישכם ולהביא אותכם לעזוב חבל ארץ זה. לא ציפינו שישראל אחרי שמונה שנים ואחרי מלחמה כושלת כמו מלחמת לבנון השנייה תגיב בעוצמה זו.במבט לאחור, יתכן ומתחנו את החבל יותר מדיי, היינו צריכים להמשיך את התהדייה עוד שנה או שנתיים, ואז להיות מוכנים לסבוב מלחמתי כזה.

אני:אתה לא שומע את זעקות השבר של התושבים ברצועת עזה עד כאן ולא מרחם עליהם?
משעל:כל עוד התוקפנות הציונית נמשכת וממטירים אש על תושבי הרצועה הגיבורים, לא נסכים להפסקת אש. אמנם התנגדות שלנו לישות הציונית ספגה מהלומות קשות ,אך אנו מחזיקים מעמד ועובדה, למרות מכונת המלחמה שהציונים מפעילים נגדינו באוויר בים וביבשה אנו ממשיכים לתקוף את ישראל בטילים ובטווח יותר גדול.
אני:אנחנו שומעים גם קולות מצד התושבים שאתה מוליך אותם לקטסטרופה,הרי מה שתשיגו בעוד כמה ימים אתם יכולים להשיג עכשיו לא חבל על ההרס והחורבן?
משעל:אנחנו עוד לא מיצינו את כל כוחות הזרוע הצבאית, היא בכלל לא נשברה עוד נכונו לציונים הפתעות ואבידות קשות ומוטב שיגיעו עמנו להסדר הפסקת אש לפני שיהיה מאוחר מדיי.
אני:אנו שומעים שיש חילוקי דעות ביניכם כהנהגה המדינית של החמא ובתוככם לבין מנהיגי החמאס בעזה, גם ראינו את הופעתו הנדירה והמוכה של איסמעיל הנייה, אז מה יהיה ,האם זה לא הזמן המתאים להסכים להפסקת אש לפני שתהיה קטסטרופה טוטאלית בעזה??
חאלד:את עניין חילוקי הדעות אתם הציונים מלעיטים את התקשורת, אנחנו דיי מאוחדים בתפיסת ההתנגדות שלנו כלפי הישות הציונית שצריכה לעבור מן העולם. במקביל העולם מתחיל להתעורר כנגד הזוועות המבוצעות בעזה ומתחילים להפעיל את הלחץ על ישראל, וגם מדינות ערב והרחוב הערבי עוד מעט יתעוררו ויתנו לכם את האינתיפאדה שלישית אשר תהיה קשה ביותר לישראלים.
אני:מדוע אינכם מסכימים ליוזמה המצרית האחרונה? המדברת על הפסקת אש מיידית, הסגת הכוחות ופיקוח אירופאי ומצרי על המעברים?
חאלד:המצרים הכזיבו אותנו כאשר הם תמכו בעמדת הציונים, ולכן לעולם לא נראה בהם מתווך הוגן.
היוזמה שלהם מדברת על כך שמקביל להפסקת אש, ימנעו ההברחות המעברים יהיו בפיקוח בין לאומי ומצרי ולא נסכים לכך ואם אכן כך יהיה, נראה בהם גם כוח כובש ונלחם בו. אלא אם במקרה הטוב יקבע שאנו נהיה חלק ממנגנון הפיקוח.
אני:אז מה אתה מציע, איך ניתן ליצור קודם כל הפסקת אש?
חאלד:פשוט מאד, הפסקת אש כללית מצד הכוחות הציונים, נסיגת הכוחות ופתיחת המעברים ובראשם מעבר רפיח. ותראה הפלא ופלא נפסיק את ידי הטילים, שיהיה ברור הניצחון הוא ממילא שלנו, כי אנו ממשיכים להמטיר עליכם ולעריכם טילים למרות המכונה הצבאית האדירה שהופעלה נגד עמינו.
אני: היכן באמת שורש הבעיה?
חאלד( בביטחון רב):אסביר לך בתמציתיות. דרכינו היא דרך ההתנגדות לישות הציונית זאת אמנת החמאס ,לא ניתן להעבירה מן העולם, לכן הדיבורים על התמוטטות החמאס מצחיקה אותנו, דרך ההתנגדות כוללת שימוש בכל האמצעים הלגיטימיים להשגת מטרותינו והיא השבת האדמות הכבושות בכל ארץ ישראל , אם יסגרו לנו את המעברים באופן הרמטי כפי שאתם מתכננים, לא נוכל להגשים את מטרתנו ללא אמצעים שאנו מבריחים בסיוע אירן וגורמי אהדה איסלאמים נוספים שלא חסרים, זה החמצן שלנו בלעדיו ניחנק וניבול, ואז באמת החמאס ללא מטרותיו עשוי להעלם מהמפה ולכך לא נסכים לעולם. וכי מה חשבת, שהחמאס אחרי המלחמה הזו יתחיל לעסוק כישות ממלכתית עירונית ותתחיל לטפל ולעסוק במים, ביוב ומתן שרותים לתושבים ותזניח את אמנתה ומטרתה?לעולם לא.
אני:"חאלד אנא, עצום לרגע את עיניך, ודמיין לך שיש בינינו הסכמה לשקט ושלווה לתקופה ארוכה מאד
המעברים יפתחו, יהיה פיקוח בין לאומי על המעברים לרבות מעבר רפיח, הרשות הפלשתינאית, תשתלב בפיקוח על המעברים הצפוניים, האירופאים והאמריקאים ישאו בהוצאות שיקום ההרס ברצועה, יערך הסכם על בסיס שתי מדינות לשני עמים כאשר אתם בהחלט משולבים בה. יקוים מסדרוןיבשתי למעבר מעזה לגדה המערבית, יבנו נמלי ים ואוויר, תהיה תנועה של עובדים מהרצועה לעבוד בישראל, ויחלו שנות פריחה ושגשוג כלכליים לכל תושבי הרצועה עזה ויהיה טוב לכולם, האם באמת לא היית רוצה בכך?
חאלד: אני מוכן לכך, אך בשלבים ובתנאי שזכותנו הלגיטימית להיאבק על החזרת שטחי מולדת לא תיפסק.

נפרדנו לשלום ובלחיצת יד, אך הבנתי שאין עם מי לדבר, ולכן מצאתי שיש הצדקה בהמשך הלחימה, הכיתור והכתישה עד שהחמאס יתמוטט, וכאשר זה יקרה וככול שזה יקרה ,כך צפוי הרבה שנות שקט למדינת ישראל.
גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב